Foto
- 27 czerwca 2019
- wyświetleń: 7103
Zmiana organizacji ruchu na os. Daszyńskiego: szykany i progi
Na osiedlu Daszyńskiego w Pszczynie wprowadzono zmianę organizacji ruchu. Na głównych ulicach pojawiły się szykany oraz progi zwalniające. Wprowadzono również ograniczenie prędkości do 30 km/h. Choć decyzję o zmianach na zebraniach mieszkańcy podjęli niemal jednogłośnie, dziś wokół nowych rozwiązań jest sporo wątpliwości.
Przygotowania do zmiany organizacji ruchu na osiedlu Daszyńskiego trwały od kilku lat, a ich głównym założeniem było zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców (głównie z braku chodników na osiedlu) przy jednoczesnym zmniejszeniu ruchu tranzytowego przez osiedle.
Temat notorycznie pojawiał się na zebraniach osiedlowych. Ostatecznie jednak zmiany zostały zatwierdzone na zebraniu mieszkańców w czerwcu ubiegłego roku. Tu warto odnotować, że zebrani najpierw odrzucili trzy warianty przygotowane przez firmę projektową, by na samym końcu samodzielnie w formie wniosków przegłosować konkretne rozwiązania w postaci szykan na głównych arteriach oraz progów zwalniających. Ostatecznie na tej podstawie przygotowano projekt zmiany organizacji ruchu.
Montaż urządzeń został przeprowadzony w czerwcu i już od pierwszych dni zaczął wzbudzać spore kontrowersje wśród mieszkańców. Część osób zmiany popiera, jednak coraz częściej pojawiają się wątpliwości o słuszność nowych rozwiązań.
Jedną z podnoszonych najczęściej kwestii jest brak możliwości pozostawiania zaparkowanego pojazdu wzdłuż ulic Słowackiego i Konopnickiej, gdzie wprowadzono zwężenia. Chociaż w tym miejscu oznaczono nowe miejsca na parking, to właściciele okolicznych posesji skarżą się, że miejsc jest zbyt mało. Inni zwracają uwagę, że wraz ze spowolnieniem ruchu pojazdów na osiedlu w niedzielne popołudnia, gdy wielu kierowców traktuje osiedle jako komunikacyjny skrót, zaczęły tworzyć się korki. Nie brakuje też dyskusji na temat samej estetyki wykonania szykan.
Przygotowania do zmiany organizacji ruchu na osiedlu Daszyńskiego trwały od kilku lat, a ich głównym założeniem było zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców (głównie z braku chodników na osiedlu) przy jednoczesnym zmniejszeniu ruchu tranzytowego przez osiedle.
Temat notorycznie pojawiał się na zebraniach osiedlowych. Ostatecznie jednak zmiany zostały zatwierdzone na zebraniu mieszkańców w czerwcu ubiegłego roku. Tu warto odnotować, że zebrani najpierw odrzucili trzy warianty przygotowane przez firmę projektową, by na samym końcu samodzielnie w formie wniosków przegłosować konkretne rozwiązania w postaci szykan na głównych arteriach oraz progów zwalniających. Ostatecznie na tej podstawie przygotowano projekt zmiany organizacji ruchu.
Montaż urządzeń został przeprowadzony w czerwcu i już od pierwszych dni zaczął wzbudzać spore kontrowersje wśród mieszkańców. Część osób zmiany popiera, jednak coraz częściej pojawiają się wątpliwości o słuszność nowych rozwiązań.
Jedną z podnoszonych najczęściej kwestii jest brak możliwości pozostawiania zaparkowanego pojazdu wzdłuż ulic Słowackiego i Konopnickiej, gdzie wprowadzono zwężenia. Chociaż w tym miejscu oznaczono nowe miejsca na parking, to właściciele okolicznych posesji skarżą się, że miejsc jest zbyt mało. Inni zwracają uwagę, że wraz ze spowolnieniem ruchu pojazdów na osiedlu w niedzielne popołudnia, gdy wielu kierowców traktuje osiedle jako komunikacyjny skrót, zaczęły tworzyć się korki. Nie brakuje też dyskusji na temat samej estetyki wykonania szykan.
Komentarze
Zgodnie z Rozporządzeniem Ogólnym o Ochronie Danych Osobowych (RODO) na portalu pless.pl zaktualizowana została Polityka Prywatności. Zachęcamy do zapoznania się z dokumentem.